16 Haziran 2014 Pazartesi

YABAN MERSİNLİ LİMONLU KURABİYE



Arkadaşım Deniz’in hediyesini geçenlerde paylaşmıştım. Nasıl mutlu olduğumu bir kez daha söylemem lazım. Tabi ben durur muyum? Durmam J ben de kendisine Anadolu Yakası’na hoş geldin hediyesi hazırladım. Açıkçası bir gün arayla görüştüğümüz için derinlemesine düşünemedim ama kendimce bir şeyler aldım bir de ikindi çayı için sofra kurunca gayet güzel oldu. Canım Ahmedimin bana aldığı mükemmel yapışkanlı kağıtlardan ikisini hediye kutuma yapıştırdım. (nedense post-it yazasım gelmedi tam Türkçe karşılığı var mı bilmiyorum). Üstlerine kısacık cümleler... Deniz’e ve eşine birer kupa ile kalp çerezlik aldım aşklarını simgelesin diye. Ve tabi yakışıklı oğlu Kaan'a da  http://www.englishhome.com.tr/ den kanaviçe işli küçük el havlusu aldım. Denizcim çok güzel kanaviçe işliyor ona fikir olur diye düşündüm. Tabi ikram olarak kurabiye ve vişne pelteli tatlı yaptım. Tariflere geçmeden tekrar               
                                                        HOŞGELDİNİZ DENİZCİM
                                 İYİ Kİ GELDİNİZ , GÜZEL GÜNLER BİZİ BEKLER J




YABAN MERSİNLİ LİMONLU KURABİYE

Malzemeler
125 gr tereyağı
1 yumurta
Yarım su bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
Alabildiği kadar un
1 çay bardağı yaban mersini kurusu
1 limon kabuğu rendesi(isteğe bağlı)
Yapılışı
1)      Oda sıcaklığına gelmiş tereyağı ve yumurtayı elinizle karıştırın.
2)      Şeker, vanilya ve limonun kabuğunu da ekleyip karıştırın.
3)      Azar azar unu ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur hazırlayın.
4)      Son olarak yaban mersinleri ekleyin ve çok bastırmadan yoğurun.
5)      Kalıplar yardımı ile kurabiyelere kalp ve çiçek şekli verin.
6)      Bir kalemin başı ile kalbi ortasına, çiçeklerin kenarına delik açın.
7)      Öncede ısıtılmış 170 derece fırında hafif pembeleşinciye kadar pişirin.
8)      Kurabiyeleri fırından çıkarıp soğutun ve sonra istediğiniz kurdeleler ile süsleyin. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder