22 Mayıs 2014 Perşembe

Tek lokmalık çikolatalı kurabiye


Pasta börek yapmayı çok seven teyzeme küçük bir hediye almak istedim. Önce küçük ayaklı kek standını aldım. Kahve ve çay yanında lokum, çikolata, kurabiye veya bir dilim kek servis etmek için çok güzel bir şey. Şık ve kişiye özel sunum...
Tabi tek bununla kalmayayım bir de sunumu hemen gerçekleştirmek için kurabiye yapayım dedim ve hemen güzel bir kutuyla hediyelik olarak hazırladım. Şimdi gelelim kurabiyemizin tarifine.

Önemli: Bu tarifi arkadaşım Gamze'den almıştım. Yapımı çok kolay ama verilen un miktarı biraz az geliyor ben 1 su bardağına yakın un yine koydum tabi yumurtaların büyüklüğü de önemli bir etken. Hamur yumuşak oluyor, elinize yapışmasın yeterli. Dolapta beklettiğiniz zaman sertleşiyor. Ben iki rulo halinde yapıp birisini pişirdim diğerini dondurucuya koydum. Tadında ve tazeliğinde hiçbir sorun olmuyor. Yalnız yumurta akı sürmeden ve toz şekere bulamadan dondurucuya koyunuz. Dışına süreceğiniz toz şekerin miktarı aslında size bağlı. Elmas gibi parlasın istiyorsanız fazla sürün isterseniz hiç sürmeye bilirsiniz de.

Malzemeler
2 su bardağı un
1/2 su bardağı pudra şekeri
50 gr bitter çikolata
150 gr tereyağı
2 adet yumurta sarısı
1 adet yumurta akı
1 çay bardağı toz şeker

Yapılışı

1) Çikolatayı benmari usulü eritiniz.
2) Unu ve pudra şekerini eleyiniz.
3) Oda sıcaklığındaki tereyağı ile karıştırınız.
4)Yumurta sarılarını tek tek ekleyiniz.
5)Hamuru 1-2 dk yoğurun ve rulo şekli verip streç filme sarınız. Buzdolabında 1 saat dinlendiriniz.
6)Buzdolabından çıkarınca yumurta akını fırça yardımı ile sürünüz ve toz şekere batırınız.
7)Buzdolabında 15-20 dk tekrar dinlendirip sonra 1 cm kalınlığında kesip önceden ısıtılmış 160-165 derece fırında 20 dk pişiriniz. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder